• خانه
  • کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی دستگاه خودپرداز ATM

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی دستگاه خودپرداز ATM

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی دستگاه خودپرداز ATM

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی دستگاه خودپرداز ATM : امروزه با توجه به فضای اقتصادی کشور ، شرایط بازارکار و توسعه زیر ساختهای دولت الکترونیک و با عنایت به صدور مجوزهای قانونی توسط دولت ، کسب در آمد از روشهای نوین تجارت الکترونیک بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است.

یکی از موارد مذکور سرمایه گذاری در بانک ها از طریق دستگاه خودپرداز ATM  می باشد. از آنجایی که هرگونه سرمایه گذاری نیاز به بررسی و تحلیل اقتصادی و تعیین میزان سهم شرکا دارد، از این رو کارشناس رسمی دادگستری با تعیین قیمت و تجدید ارزیابی و  دستگاه خودپرداز به تصمیم گیری مدیران کمک می نماید.

دستگاه خودپرداز که امروزه آن را با نام اختصاری ای تی ام یا  ATMبر گرفته از Automated Teller Machine می باشد . البته گاهاً عابر بانک نیز نامیده می شود.

ATM دستگاهی الکترونیکی است که به مراجعه کنندگان بانک اجازه می‌دهد تا در مواقع مورد نیاز از طریق وارد کردن کارت عابر بانک صادر شده توسط بانک مرجع در دستگاه خودپرداز و وارد کردن یک رمز از حساب بانکی خود وجه نقد دریافت نماید یا اینکه مانده موجودی حساب بانکی خود را بدون نیاز به شماردن دستی ملاحظه کنند.

دستگاه های خودپرداز علاوه بر دریافت وجه نقد، جابجایی پول میان حساب‌های بانکی ، پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت تسهیلات بانکی و در برخی موارد  واریز پول یا چک حتی خرید تمبر را برای مشتریان میسر می سازد.

 

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی دستگاه خودپرداز ATM
ارزیابی عابربانک

 

بخش های اصلی دستگاه ATM خودپرداز

  • بخش کارت خوان یا کارت ریدر (Card Reader) : جهت دریافت کارت دارنده حساب و بررسی اطلاعات حساب.
  • بخش پینپد (EPP: Encrypting Pin Pad) : جهت دریافت گذرواژه دارنده حساب، رمز کردن آن و ارسال به سیستم.
  • بخش چاپگر رسید یا رسید پرینتر (Receipt Printer) : جهت چاپ تراکنش انجام شده دارنده حساب روی کاغذ .
  • بخش چاپگر ژورنال یا ژورنال پرینتر (Journal Printer) : جهت چاپ تراکنش خودپرداز و رول کردن کاغذ جهت کاربر شعبه.
  • بخش اسکناس پرداز یا کش دیسپنسر (Cash Dispenser) : جهت شمارش وجه نقد و ارائه آن به دارنده حساب.
  • دریافت کننده اسکناس یا کش اکسپتور (Cash Acceptor) : جهت دریافت وجه نقد از دارنده حساب و ثبت در دستگاه.
  • بخش دریافت و پرداخت اسکناس Cash Recycler : دریافت و پرداخت اسکناس، ترجمه مستقیم این ماژول بازیافت کننده اسکناس یا کش می باشد که مرسوم نیست. این ماژول کار دو ماژول قبل را با هم انجام می دهد. یعنی هم از مشتری اسکناس می گیرد و هم قادر به پرداخت آن می باشد. بعضی از مدلها محفظه دریافت/پرداخت جداگانه دارند و قادر به استفاده مجدد از اسکناسهای دریافتی نیستند، اما بعضی از مدلها قادر به پرداخت همان اسکناس های دریافت شده به مشتری بعدی را دارند.
  • بخش بارکد خوان یا بارکد ریدر یا بارکد اسکنر (Barcode Scanner, Barcode Reader) : جهت دریافت اطلاعات بارکدهایی همانند بارکد قبوضتلفن و برق و …
  • قسمت دوربین (Camera) : جهت گرفتن عکس یا فیلم از استفاده کننده از خودپرداز.

 

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری ، اعضاء پایه یک سازمان نظام مهندسی ، مهندسین مشاور پایه یک ، مهندسین با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های  برق ، مخابرات ، الکترونیک ، ماشین آلات ، اموال خانگی و اداری آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی دستگاه خودپرداز ATM

منبع  : https://krd-co.com