• خانه
  • کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال و تجهیزات مهد کودک و پیش دبستانی

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال و تجهیزات مهد کودک و پیش دبستانی

طبق نظر متخصصان و کارشناس رسمی دادگستری، مهد کودک ها به عنوان خانه دوم کودکان ما، تأثیر بسزایی را روی شکل گیری اخلاقیات آنها دارند. در حقیقت، خانه بازی کودکان، با در اختیار گذاشتن بهترین امکانات و تجهیزات مهد کودک خلاقانه، کودکان شما را برای ورود به مدرسه و یادگیری بهتر آماده می کند؛ با این شرایط، این سؤال ذهن بسیاری از والدین و مربیان و نیز علاقه مندان به تأسیس خانه بازی را به خود مشغول می کند که بهترین مهد کودک چه ویژگی‌هایی دارد؛ یا به عبارت دیگر ضروری ترین تجهیزاتی که مهد کودک و یک خانه بازی مناسب باید داشته باشد، چیست؟ اگر پاسخ سوال این سوال نیز برای شما اهمیت دارد به گفته های متخصص کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال و تجهیزات مهد کودک و پیش دبستانی، گوش فرا دهید.

 

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال و تجهیزات مهد کودک و پیش دبستانی

 

امکانات و تجهیزات پیش دبستانی

امکانات و تجهیزات به وسایل گفته می شود که به منظور اجرای برنامه های مراکز پیش دبستانی مورد نیاز می باشد و ارتباط مستقیم با پرورش ،آموزش و نگهداری کودکان دارد .

  • تهیه میز و صندلی چوبی متناسب با قد کودکان.
  • تهیه کمد یا قفسه های نگهداری وسایل کودکان – نصب کلیه تجهیزات در فرو رفتگی دیوار – قفسه ها باید برای کودکان قابل دسترس باشد و در آن لوازمی چون کاغذ های رنگی ،مداد رنگی ،آب ،رنگ ،قلم مو ،برگه های مجلات و… قرار گیرد – قفسه های در دار و غیر قابل دسترس برای کودکان بطوری که مربیان بتوانند وسایلی چون قیچی ،انواع رنگ و وسایل برنده و تیز را در آن قرار دهند و در موقع لزوم و تحت نظارت آن ها در اختیار کودکان قرار گیرد.
  • قفس مخصوص نگهدار ی پرندگان و حیوانات اهلی کوچک در صورت تمایل مربیان به آشنا کردن کودکان با این قبیل موجودات.
  • یک جعبه کوچک خاک برای پرورش گل ها ،گیاهان یا سبزیجات به منظور آموزش کاشت و پرورش گل و گیاه به کودکان (در صورت استفاده از جعبه خاک برای پرورش گیاه ،الزاما از خاک های عاری از هر گونه آلودگی به کار گرفته شود.

نکاتی در مورد تجهیزات پیش دبستانی

  1. قرار گرفتن کلاس در طبقه هم کف
  2. نزدیک بودن کلاس به سرویس های بهداشتی
  3. در نظر گرفتن کلاس بزرگ با نور کافی و تهویه مناسب و فضا های باز حداقل ۶ متر مربع برای هر نوآموز – قابل شستشو بودن و لغزنده نبودن کف کلاس
  4. وجود حفاظ پنجره های کلاس و راه پله ها
  5. استفاده از رنگ های روشن و قابل شستشو در رنگ آمیزی دیوارها

وجود وسایل ایمنی و کمک های اولیه

  1. عدم وجود زوایای تیز و برنده
  2. نصب کلید و پریز (مجهز به در پوش) مناسب و قرار گرفتن در ارتفاع مناسب
  3. وجود سیستم حراراتی و برودتی و تهویه در کلاس
  4. انجام عایق بندی های لازم به منظور عدم تبادل حرارتی
  5. اختصاص دادن بخشی از حیاط مدرسه به زمین بازی

تجهیزات مهد کودک نقش مهمی در توسعه فیزیکی و عقلی کودکان ایفا می‌کند. این تجهیزات به کودکان امکان مهارت‌های اجتماعی و تعاملی را نیز می‌دهند. همچنین، ایجاد یک محیط ایمن و آموزشی در مهد کودک باعث آرامش و اطمینان والدین نیز می‌گردد.

 

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال و تجهیزات مهد کودک و پیش دبستانی

 

نکات انتخاب وسایل و تجهیزات مهد کودک

  • سن متناسب: در انتخاب تجهیزات، باید به سن کودکان توجه کرده و تجهیزاتی را انتخاب کنید که با سطح توانایی و نیازهای آنها سازگاری داشته باشند.
  • کیفیت و ایمنی: تجهیزات باید از جنس‌ها و مواد ایمنی ساخته شده باشند تا حادثه‌های ناشی از استفاده از تجهیزات نامناسب جلوگیری شود.
  • تنوع: تنوع در تجهیزات به کودکان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های مختلفی را تجربه کنند. بنابراین، مجموعه‌ی گسترده‌ای از تجهیزات مهد کودک در دسترس باشد.
  • تمیزی و بهداشت: تجهیزات باید به راحتی قابل شست‌وشو و بهداشتی باشند تا از انتقال عفونت‌ها جلوگیری شود.

وسایل و تجهیزات مهد کودک باعث ایجاد یک محیط تعاملی و آموزشی برای کودکان می‌شوند و در توسعه آنها نقش بسیار مهمی دارند. این امر باعث افزایش آگاهی والدین درباره اهمیت تجهیزات مهد کودک نیز می‌شود و برای رشد سالم و سعادتمندی کودکان بسیار حیاتی است.

کارشناس رسمی دادگستری اموال منقول : اگر بخواهیم تعریفی از اموال منقول داشته باشیم ، بر اساس توضیحی که در قانون آمده است به اشیائی گفته می شود که نقل آنها از محلی به محل دیگر ممکن است، بدون اینکه به خود یا محل آن خرابی وارد آید.

بنابراین در حالت کلی هر مالی را که بتوان بدون آسیب رساندن به خود آن مال یا محلی که در آن قرار گرفته است، جابه‌جا کرد، منقول نامیده می‌شود.

اموال منقول در تمامی منازل ، دفاتر ، کارخانجات ، اماکن عمومی و غیره وجود دارد که در اکثر موارد به جز منازل شخصی دارای شماره و برچسب شمارش اموال می باشند و یا به نحوی بر اساس دستورالعمل های مالی و معاملاتی کدگذاری شده اند.

برای ارزیابی اموال و تجهیزات مهد کودک و پیش دبستانی در تهران یا محل زندگی خود، پیشنهاد ما به شما این است که با کارشناس رسمی دادگستری حاذق صحبت به عمل آورید.