• خانه
  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 96

آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 96

آزمون کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری



  • زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری
  • ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری
  • مهلت ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری
  • توزیع کارت آزمون کارشناس رسمی دادگستری
  • زمان توزیع کارت آزمون کارشناس رسمی دادگستری


بسمه تعالی

مركز امور مشاوران حقوقي، وكلاء و كارشناسان قوه قضائيه ، ‌از بين واجدين شرايط مندرج در اين آگهي نسبت به جذب متقاضيان اخذ پروانه كارشناس رسمي از طريق آزمون اقدام به عمل مي آورد.

الف) شرايط متقاضيان آزمون كارشناسي رسمي :

1) تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران.

2) داشتن حداقل 24 سال تمام شمسي

3) داشتن دانشنامه معتبر كارشناسي از دانشكده‌هاي معتبر داخلي يا خارجي (در حالت اخير، به شرط ارزيابي رسمي) در رشته مورد تقاضاي كارشناسي در هنگام ثبت نام بشرح مندرج در جدول شماره 3. (مدارك تحصيلي معادل و مدارك داراي ارزش استخدامي پذيرفته نمي شود) ـ مدرك كارشناسي ارشد و دكتري در صورتيكه مدرك كارشناسي غيرمرتبط باشد قابل پذيرش نمی باشد.

4) داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم برای آقایان هنگام اخذ پروانه کارشناسی.

5) عدم سوء پيشينه مؤثر كيفري و عدم محروميت از حقوق اجتماعي.

6) عدم اعتياد به مواد مخدر و سكرآور به تائيد سازمان پزشكي قانوني و عدم تجاهر به فسق.

7) نداشتن سوء شهرت.

8) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسي.

9) عدم محكوميت به انفصال دائم از شغل كارشناسي براي متقاضيان.

10) دارا بودن حداقل 5 سال تجربه مرتبط در رشته مورد تقاضا با مدرک لیسانس تا هنگام اخذ پروانه کارشناس رسمی.

11) عدم اشتغال به وكالت يا كارشناسي رسمي در رشته هاي ديگر يا اشتغال به كارشناسي رسمي در كانون كارشناسان رسمي دادگستري

12) داوطلبان بايد بومی استان حوزه قضائي انتخابي باشند.

تبصره : داوطلبان بومي به افرادي اطلاق مي شود كه داراي يكي از شرايط ذيل باشند:‌

  1. مقطع تحصيلي دوره متوسطه را در استان مورد تقاضا گذرانده باشند. (با ارائه گواهي مدرك ديپلم)
  2. افرادي كه در پنج سال اخير در استان مورد تقاضا سكونت داشته باشند. (با ارائه مدارك سكونت)

ب) نحوه ثبت نام:

1) متقاضيان آزمون كارشناسي مي بايستي از تاريخ 96.10.18 تا آخر وقت اداري روز 96.11.8 به وب سايت https://azmoon.23055.ir مراجعه و ضمن مطالعه دقيق شرايط مندرج در آگهي ، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.

2) هزينه آزمون مبلغ 000/800 ريال مي باشد كه فقط از طريق وب سايت مذكور قابل پرداخت است.

3) جهت ثبت نام صرفاً اسکن و بارگذاری یک قطعه عکس 4*3 با زمینه روشن (با حجم حداکثر 150 کیلوبایت) کافی میباشد.

4) نگهداری نسخه ای از فرم نتیجه ثبت نام تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون در نزد متقاضی الزامی است.

تذکر مهم : کلیه اظهارات متقاضی در فرم ثبت نام اینترنتی حمل بر صحت میشود و مدارک لازم پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی از مجاز شدگان برای مرحله دوم آزمون دریافت خواهد شد. ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی کسب بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان زمانی موثر خواهد بود که متقاضی واجد کلیه شرایط اعلام شده در آگهی باشد. در غیراینصورت ثبت نام و امتحان متقاضی در هر مرحله که باشد کأن لم یکن تلقی شده و بدون اینکه حقی برای او ایجاد شود، پرونده وی مختومه میگردد و هیچ وجهی از وجوه دریافتی به وی مسترد نخواهد شد.

ج) زمان آزمون و نحوه اخذ كارت ورود به جلسه :

تاريخ توزيع كارت و زمان آزمون متعاقباً از طريق سايت ثبت نام اعلام مي گردد.

تذكرات مهم :

1) وجه پرداختي بابت ثبت نام به هيچ وجه مسترد نخواهد شد .

2) ايثارگران (جانبازان حداقل ده درصد(10%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان، و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه) از اولويت مقرر و امتيازات مربوطه برخوردار خواهند بود.

3) مشمولين بند 2 ضروري است نسبت به اخذ و وارد نمودن کد 12 رقمی ایثارگری در وب سایت ثبت نام اقدام نمایند.

4) با توجه به اینکه «کارشناسی رسمی دادگستری» شغل محسوب نمیشود، کلیه افراد شاغل در موسسات دولتی و غیردولتی در صورت داشتن شرایط میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند و در صورت قبولی و طی مراحل قانونی موفق به اخذ پروانه «کارشناسی رسمی دادگستری» شوند.

5) تغيير محل خدمت (حوزه قضایی) داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هيچ وجه مقدور نمي باشد لذا لازم است متقاضيان در انتخاب حوزه محل خدمت با توجه به شرايط و امكانات خود دقت لازم معمول نمايند.

6) از آنجاکه پذیرش در آزمون بر اساس اولویت بومی متقاضیان انجام میشود لذا هر داوطلب فقط باید حوزه محل سکونت خود را که بومی آنجا هستند به عنوان حوزه قضایی انتخاب نماید.

7) شرایط اختصاصی پذیرش رشته های کارشناسی رسمی در جدول شماره (1) آمده است و داوطلبان چنانچه حائز شرایط مذکور میباشند ، اقدام به ثبت نام نمايند. پذیرش در آزمون منوط به کسب امتیاز لازم برای استان مربوطه است.

8) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارك ارسالي از سوي داوطلبان ثابت گردد از فهرست داوطلبان يا پذيرفته شدگان آزمون حذف و در صورت صدور پروانه نيز پروانه آنان باطل خواهد شد.

9) كارشناسان متقاضي تغيير حوزه اشتغال ، در صورتيكه امتياز لازم براي حوزه مورد تقاضا را كسب نمايند، پذيرش خواهند شد.

10) امكان تغيير محل كارآموزي به حوزه ديگري غير از محل پذيرفته شده وجود ندارد و پذيرفته شدگان تا ده سال امكان انتقال به حوزه ديگري را نخواهند داشت.

هـ) نحوه انتخاب و آزمون:

1) آزمون به صورت غیر متمرکز و منطقه ای برگزار خواهد شد لذا داوطلب باید در تاریخ اعلام شده نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه امتحان اقدام نموده و در زمان امتحان در محل حوزه ای که برای او تعیین میشود – که ممکن است لزوماً استان محل اقامت وی نباشد – حضور یافته و به سئوالات آزمون پاسخ دهد.

2) مواد امتحاني براي رشته هاي كارشناسي:

الف) دروس تخصصي مربوط به رشته مورد تقاضا

ب) قوانين و مقررات مربوط به كارشناسي

3) از پذيرفته شدگان در امتحان كتبي مصاحبه شفاهي بعمل مي آيد.

4) پذيرفته شدگان در آزمون كتبي ، پس از بررسي صحت مدارك و طي مراحل مصاحبه و گزينش ، قبول قطعي محسوب مي شوند و قبولي در آزمون كتبي قبول قطعي محسوب نمي گردد.

5) پذيرفته شدگان مصاحبه علمی پس از تایید صلاحیت های عمومی به کارآموزی معرفی می شوند. این افراد موظفند کارآموزی را در زمان تعیین شده شروع و به پایان برسانند. درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی و تحلیف، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت این مرکز می باشد.

6)کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون ، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق وب سایت مرکز آدرس https://www.Judiciarybar.ir خواهد بود و متقاضیان موظف به پیگیری از این طریق می باشند و درصورت عدم اطلاع از هریک از مراحل مسئولیت آن متوجه متقاضی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچیک از مراحل فوق برای وی نخواهد بود و این مرکز هیچگونه تعهدی برای تکرار آن مراحل نخواهد داشت.

جدول شماره (1)
رشته های مورد پذیرش و شرایط اختصاصي آنها – آزمون کارشناس رسمی دادگستری

كد رشته عنوان رشته كارشناسي شرايط اختصاصي هر رشته
1 آتش سوزي و آتش نشاني دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي شيمي و يا ساير رشته هاي تحصيلي با ده سال تجربه مفيد مرتبط با رشته مورد تقاضا
2 امور بانكي دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي علوم بانكي و بانكداري، حسابداري و حسابرسي(کلیه گرایش ها)، مدیریت ( بانکی و مالی) ، اقتصاد(نظری،بازرگانی،پول و بانکداری) و يا دارا بودن هرنوع ليسانس با ده سال سابقه كاري در بانك
3 امور ثبتي دارا بودن دانشنامه ليسانس در رشته حقوق قضايي، امور ثبتي و نقشه برداري و يا هرنوع ليسانس با ده سال سابقه كاري مرتبط با رشته مورد تقاضا در اداره ثبت اسناد و املاک
4 امور گمركي

دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي امور گمركي ، مديريت (بازرگاني و مالي) حقوق (كليه گرايش ها) .

كاركنان گمرك با حداقل مدرك كارشناسي (كليه رشته ها) و 10 سال سابقه كار در پست هاي فني گمرك (طبق احكام كارگزيني)

5 اسلحه شناسي دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي علوم و فنون نظامي- مديريت نظامي و علوم انتظامي
6 بررسي اصالت خط، امضاء و اثر انگشت دارا بودن دانشنامه ليسانس از دانشگاه علوم انتظامي و يا گرافيك با حداقل 5 سال سابقه كار و آموزش در آزمايشگاه بررسي اسناد مجعول و مشكوك مركز تشخيص هويت ناجا و با هرنوع ليسانس با ده سال سابقه كاري در اداره تشخيص هويت
7 برق، الكترونيك و مخابرات دارا بودن دانشنامه ليسانس در رشته مهندسي برق (كليه گرايش ها)
8 برق، ماشين و تأسيسات كارخانجات دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي مكانيك (كليه گرايش ها) ، مهندسي برق (كليه گرايش ها) و مهندسي صنابع (كليه گرايش ها)
9 امور معادن دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي معدن، زمين شناسي- مهندسي نفت- مهندسي زمين شناسي
10 تاسيسات ساختماني دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي مكانيك (كليه گرايش ها) و مهندسي برق (كليه گرايش ها)
11 لوازم خانگي و اداري هر نوع ليسانس با ده سال تجربه مفيد مرتبط با رشته مورد تقاضا
12 كشاورزي و منابع طبيعي

دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي جنگلداري، آبخيزداري ، صنايع چوب،

گياه پزشكي، خاكشناسي، باغباني، زراعت، كشاورزي و منابع طبيعي، اقتصاد كشاورزي، زراعت و اصلاح نباتات، توليدات گياهي، اكولوژي كشاورزي، كشاورزي عمومي، مهندسي فضاي سبز، فيزيولوژي گياهان زراعي، بيو تكنولوژي كشاورزي،

13 حسابداري وحسابرسي دارا بودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي حسابداري (کلیه گرایش ها) ، مديريت مالي و بازرگاني
14 راه و ساختمان دارابودن دانشنامه ليسانس در يكي از رشته هاي مهندسي عمران(گرایش عمران، سازه ، راه)، مهندسی راه وساختمان ومهندسی معماری
15 كامپيوتر و فن آوري اطلاعات دارا بودن مدرك كارشناسي در یکی از رشته های كامپيوتر (سخت افزار یا نرم افزار)، برق گرايش الكترونيك، مخابرات و كنترل ، هوش مصنوعي ، رياضي، مهندسي فناوري اطلاعات، مهندسي سيستمهاي كامپيوتر
16 وسائط نقليه موتوري زميني و تصادفات

1ـ دارا بودن هر نوع دانشنامه ليسانس ( با ده سال سابقه كاري در راهنمايي و رانندگي و ارائه مدرك (كاردان فني) )

2ـ مهندسي مكانيك با گرايش جامدات و مهندس خودرو

17 امور نفقه دارا بودن دانشنامه ليسانس حقوق كليه گرايش ها

آزمون کارشناس رسمی دادگستری



آزمون کارشناس رسمی دادگستری

www.krd-co.com

www.karshenas-rasmi.com